logo-site-sefid
Search
Close this search box.
آموزش-رباتیک-به-کودکان

اهداف کلاس رباتیک در سنین مختلف

کلاس رباتیک اخیرا  در دنیا در گروه های سنی 6 سال به بالا در مدارس ترویج پیدا کرده است. اما آیا این سن برای شروع کار رباتیک مناسب است؟ ابتدا باید بدانیم در ساخت ربات ها در هر سن اهداف گوناگونی تعریف شده است و اصلا هدف در سنین پایین ساخت ربات های پیچیده و آشنایی با مفاهیم پیشرفته نمیباشد.

آموزش رباتیک

کلاس رباتیک در سنین پایین

معمولا در گروه های سنی پایین هدف از برگزاری کلاس رباتیک افزایش مهارتهایی همچون تمرکز , قدرت دست , خلاقیت , تجسم فضایی  و  … میباشد. در این سن این کلاس رباتیک بیشتر بر مفاهیم مکانیکی ملموس مانند حرکت انتقال نیرو و مکانیزمهای ساده تمرکز خواهد داشت. باید اشاره کنیم که از میان علوم مختلف مربوط به رباتیک ملموسترین علمی که به صورت روزانه آن را مشاهده میکنیم علم مکانیک میباشد.

بنابراین در سنین پایین بیان مفاهیم ساده مکانیکی برای کودکان قابل درک خواهد بود. اما باید توجه داشته باشیم که باید میزان توقع خود از کودکان را با توجه به میزان توانایی آنها تنظیم کنیم. همچنین در این دوره ها استفاده از مفاهیم پایه ریاضی و علوم تجربی و مشاهده و آزمایش این مفاهیم درک درستی در دنیای واقعیت به کودکان خواهد داد. نباید فراموش کنیم که دوره های رباتیک نهایتا بستری مناسب برای کودکان فراهم میاورد تا در قالبی عملی و به صورت آزمایشگاهی با مفاهیم پایه علمی آشنا گردند.

آموزش  در سنین بالا

در سنین بالاتر میتوان مفاهیم الکترونیک را به کودکان آموزش داد. مفاهیم الکترونیکی به دلیل ماهیتی که دارند نیاز به اطلاعات پایه ای بیشتری خواهند داشت مانند آشنایی با چهار عمل اصلی ریاضی بنابراین شروع این دوره برای افراد 9 سال به بالا میتواند مفید باشد. پس از آموزش مفاهیم الکترونیک و ساخت مدارهای ساده میتوان وارد مفاهیم الکترومکانیک که تلفیقی از الکترونیک و مکانیک میباشد شد.

لازم به ذکر است که تمام این مراحل به صورت تدریجی و قدم به قدم صورت خواهد پذیرفت و در ابتدا هدف استفاده از ماژولها و المانهای آماده موجود در بازار میباشد و در نهایت هدف از این مراحل ساخت تدریجی یک مکانیزم هوشمند الکترونیکی میباشد. در مرحله بعدی میبایست بتوانیم سازه های الکترومکانیکی خود را هوشمند کنیم. این کار میتواند به کمک برنامه نویسی با کامپیوتر صورت پذیرد. بنابراین قدم نهایی در دستیابی به این هدف آموزش برنامه نویسی به کودکان خواهد بود که پیشنهاد ما برای شروع این دوره گروه های سنی 10 سال به بالا میباشد که با مفاهیم ریاضی آشنایی بیشتری دارند.

صنایع آموزشی چالیک با تدوین یک برنامه اصولی و طرح درسی جامع در زمینه آموزش رباتیک با برنامه ترین مسیر ویژه آموزش  رباتیک را به شما ارائه خواهد کرد. شکا میتوانید با ثبت نام در کلاس آموزش رباتیک موسسه چالیک در دوره های آموزشی ما شرکت نمایید . این دوره ها هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری برگزار میگردد.

اخذ نمایندگی رباتیک صنایع آموزشی چالیک

افراد و موسسات علاقمند به فعالیت در زمینه رباتیک میتوانند درخواست کسب نمایندگی رباتیک خود را برای ما ارسال کنند تا در صورت تایید مدارک ایشان به عنوان عضوی از خانواده بزرگ چالیک در محل خود مشغول به فعالیت شوند. شما میتوانید هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی اقدام به دریافت نمایندگی از صنایع آموزشی چالیک نمایید و شاهد یک رشد بسیار خوب در میزان درآمد خود باشید. ما همواره تلاش داریم تا با استفاده از به روزترین روش های آموزشی و اشتراک این متدها با نمایندگان خود در جهت نوسازی صنایع آموزشی و بروزرسانی آن گام برداریم و این باعث میشود تا مخاطبین شما همواره در بستری جذاب و مهارت محور در کنار شما به ارتقا مهارت های خود بپردازند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در حوزه نمایندگی ارتباط بگیرید تا شما را در تمام مسیر همراهی کنند. همچنین لازم به ذکر است ما خود را متعهد به ارائه دوره های آموزشی به نمایندگان خود میدانیم که کارشناسان شما با شرکت در این دوره ها میتوانند به عنوان یک نیروی متخصص در مرکز شما مشغول به فعالیت شوند

رضا قنبری
متخصص آموزش رباتیک

رضا قنبری هستم متخصص آموزش رباتیک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در ایران

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ماژول کاهنده

ماژول كاهنده قبل از خواندن مقاله ماژول كاهنده بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از

ماژول تشخیص دود و گاز

ماژول تشخیص دود و گاز قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *