logo-site-sefid
Search
Close this search box.
ساخت-ربات-رالی

فیلم آموزش ساخت ربات رالی

در این پست قصد داریم تا آموزش ساخت ربات رالی را در قالب یک انیمیشن به شما آموزش دهیم. در ساخت این ربات از قطعات فلزی رباتیک که با پیچ و مهره میتوان آنها را به هم متصل نمود استفاده خواهیم کرد. برای ساخت ربات رالی به ابزارهای پیچیده ای نیاز ندارید وتنها داشتن یک پیچ گوشتی چهارسو و یک انبردست در طول ساخت به شما کمک خواهد کرد. در ادامه با قطعات مورد نیازبرای ساخت این ربات آشنا خواهیم شد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت ربات رالی

برای ساخت این ربات شما به مجموعه وسایل زیر نیاز خواهید داشت. این وسایل از طریق فروشگاه رباتیک صنایع آموزشی چالیک قابل تهیه میباشد.

  • قطعات و المانهای فلزی
  • گیربکس دو محور
  • جا باطری
  • دسته کنترل
  • پیچ و مهره
  • رابط گیربکس

اهداف ساخت ربات رالی

ربات رالی یک ربات ساده میباشد که برای مبتدیان گزینه مناسبی خواهد بود و شما با این ربات میتوانید در مسابقات رباتیک ICS دانشگاه تهران در بخش مقدماتی نیز شرکت کنید. مهمترین مسئله در ساخت این ربات توانایی کنترل ربات خواهد بود که شما باید با تمرین بر روی آن مسلط شوید. همچنین برای این ربان میتوانید از کنترل های بی سیم و یا سیم دار استفاده کنید. اما در نهایت لازم به ذکر است که ساخت این ربات به شکلی که در فیلم ارائه میشود تنها یکی از ایده ها از هزاران ایده موجود برای ساخت ربات رالی میباشد و شما میتوانید با تغییر این طرح ایده های دیگری برای ساخت ربات ارائه دهید.

البته لازم به ذکر است در این مدل حفظ ظاهر زیبای ربات نیز یکی از ملاک های طراحی بوده که شاید این امر در حرکت ربات تاثیراتی گذاشته باشد زیرا همان طور که در فیلم ملاحظه میکنید دو تا از چرخهای ربات با زمین اتصالی ندارد و این مطلب شاید تاثیری اندکی بر حرکت ربات داشته باشد اما شما میتوانید با تغییر طراحی این مطلب را حل کنید. ام در نهایت توجه کنید به هر حال زیبایی ظاهری ربات در اکثر مسابقات رباتیک میتواند یکی از معیارهای سنجش میان شرکت کنندگان باشد پس سعی کنید در طراحی جدید خود این مطلب را نیز رعایت کنید. در ادامه فیلم آموزش رباتیک را با هم مشاهده خواهیم کرد.

رضا قنبری
متخصص آموزش رباتیک

رضا قنبری هستم متخصص آموزش رباتیک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در ایران

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ماژول کاهنده

ماژول كاهنده قبل از خواندن مقاله ماژول كاهنده بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از

ماژول تشخیص دود و گاز

ماژول تشخیص دود و گاز قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *