logo-site-sefid
Search
Close this search box.
شرکت-های-رباتیک

آشنایی با موسسات رباتیک – شناخت شرکت های فعال در حوزه رباتیک و نوع فعالیت آنها

در این مقاله قصد داریم تا شرکتهای رباتیک فعال در بخش های مختلف را معرفی کنیم. این شرکتها معتبرترین شرکتهای رباتیک در سراسر دنیا میباشد و هر یک در زمینه ای تخصص دارد. اما شاید قصد شما از مطالعه این مقاله آشنایی با شرکت هایی باشد که صرفا در زمینه رباتیک آموزشی فعالیت میکنند.

شاید در نظر داشته باشین نمایندگی رباتیک اخذ کنید و نیاز داشته باشید تا با شرکت های رباتیک آموزشی فعال در ایران آشنا شوید. اگر هدف شما این است پیشنهاد میکنیم از صفحه کسب نمایندگی رباتیک صنایع آموزشی چالیک دیدن کنید و با خدماتی که ما به نمایندگان خود ارائه میکنیم بیشتر آشنا شوید. اما چنانچه میخواهید با شرکت های فعال در حوزه رباتیک آشنا شوید به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

شرکت رباتیک CANVAS

تخصص : صنعتی ، لجستیک

محل : بولدر ، کلرادو

CANVAS چه می کند: CANVAS یک مجموعه رباتیک مستقل برای استفاده در  فضای داخل کارخانجات و کارخانه های تولیدی ایجاد می کند. مجهز به دوربین های استریو که دارای نمای سه بعدی کاملاً از کف تا سقف ، سنسورهایی هستند که به عنوان «ضربه گیر مجازی» و چراغ های روشن LED که به افراد نسبت به حضور آنها هشدار می دهند ، داده های زمان واقعی را درباره مدت زمان مسیر ، تنگناها و سایر عوامل جمع آوری و ارسال می کند. که این داده ها بر ایمنی و کارایی محل کار تأثیر می گذارد

شرکتهای رباتیک
شرکتهای رباتیک

Piaggio Fast Forward

تخصص: تدارکات ، تصاویر کامپیوتری

مکان: بوستون ، ماساچوست

این شرکت چه می کند: شرکت Piaggio Fast Forward از گروه  تخصصی Piaggio است که اسکوتر وسپا را برای شما به ارمغان آورده است . یک شرکت روباتیک تخصصی در زمینه ی شناسایی و ایجاد راههای جابجایی راحت و روانتر افراد و کالاها . پرچمداران این شرکت ، gita ، یک شرکت حمل کننده تلفن همراه است که افراد هر محدوده ای را می تواند دنبال کند واشیاء  تا وزن 45 پوند را حمل می کند. ربات گیتا می تواند برای حمل همه چیز ازجمله کتابهای سنگین بین کلاس ها تا مواد غذایی استفاده شود.

آموزش رباتیک

Sphero

تخصص : آموزش ، بازی

محل سکونت: بولدر ، کلرادو

چه کار می کند: در حال حاضر شرکت Sphero یک توپ روباتیک معروف و مشهور در جهان اختراع کرده است ، که در کلاسهای درس در سراسر جهان برای تدریس از طریق بازی استفاده می شود. علاوه بر توپ اصلی ، محصولات دیگر شامل Sphero 2.0 و Sphero Mini و همچنین روبات های مسابقه ای با قابلیت برنامه به نام های Ollie و Darkside هم ساخته شده اند . برنامه Sphero Edu تبدیل به قطب برنامه نویسی ربات ها و سایر موارد شده است.

شرکت رباتیک

شرکت رباتیک  BLUEFIN

تخصص : خودرو ، فناوری دریایی

مکان: کوئینسی ، ماساچوست

آنچه این شرکت انجام می دهد:  شرکت  Bluefin بخشی از شرکت  General Dynamics است که زیردریایی های بدون سرنشین و اتومات  (UUV / AUV)  برای مشتریان  بخش های دفاعی ، تجاری و علمی می سازد. سفارشات این شرکت شامل بیش از 70 سنسور مختلف در 100 نوع وسیله نقلیه است.

آموزش رباتیک
آموزش رباتیک

شرکت های روباتیک پترونیک

لوازم الکترونیکی

تخصص:  حیوانات خانگی

مکان: شیکاگو ، ایلینویز

آنچه این شرکت انجام می دهد: پترونیک یک اسباب بازی خودکار گربه به نام موس می سازد. این ربات با داشتن دمهای قابل تعویض ، باعث می شود که هر بار که گربه ی  شما آن را تعقیب می کند ، متفاوت به نظر می رسد. این ربات از طریق برنامه ی تلفن هوشمند Android یا iOS کاملاً قابل کنترل است.

صنایع رباتیک AMP

تخصص: نظافت

مکان: دنور ، کلرادو

آنچه این شرکت انجام میدهد :  ( دستکاری و ادراک خودمختار) یک سیستم روباتیک را به نام Cortex می سازد ، که می تواند در محیط های متنوعی (زباله مخلوط ، ساخت و ساز ، تخریب و غیره) مورد استفاده قرار بگیرد و از طریق هوش مصنوعی نورون برای سرعت و بهینه سازی برنامه ریزی شود.این ربات مواد قابل بازیافت را از یک تسمه نقاله جدا می کند. اهداف نهایی و ایده آل های این شرکت عبارتند از: “توان بالاتر ، افزایش درآمد کالاها ، کیفیت بهتر وزن و نرخ کار ثابت در طول زمان.”

رباتیک   ROBOTICS HONEYBEE

تخصص : آکادمی ، دفاع ، هوافضا

مکان: بروکلین ، نیویورک

آنچه این شرکت انجام میدهد : فناوری HoneyBee Robotics از سال 1983 در چندین  مأموریت فضایی ناسا (از جمله سفر به مریخ ) استفاده شده است. این شرکت همچنین نقش بزرگی در صنایع دفاعی ، معدن و نفت و گاز ، ساخت سیستم های هوشمند حفاری و مته های مستقل و نمونه برداری از سایر نوآوری ها  دارد. در بخش پزشکی ، این شرکت یک روبات جراحی مغز و اعصاب و یک اسکالپل لیزر آندوسکوپی رباتیک ساخته است.

فن آوری های انرژی

تخصص:  صنعتی ، کشاورزی ، بهداشت و درمان

مکان: کمبریج ، ماساچوست

آنچه این شرکت انجام می دهد : نرم افزار Actin SDK Energid برنامه ریزی پیشرفته  دربازار واقعی را برای برنامه های کاربردی روباتیک صنعتی و مصرف کنندگانی که  دسترسی سریع به بازار در آن صنعت برایشان مهم است ، امکان پذیر می کند.

شرکت های رباتیک

برخی موسسات رباتیک در زمینه آموزش رباتیک فعال میباشند و آموزش های خود را در سطوح مختلف و گروه های سنی مختلف ارائه میدهند. در ایران نیز صنایع آموزشی چالیک در این حوزه مشغول فعالیت میباشد و آموزش ساخت ربات را در گرو ه های سنی مختلف ارائه میکند.

رضا قنبری
متخصص آموزش رباتیک

رضا قنبری هستم متخصص آموزش رباتیک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در ایران

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دسته بندی نشده

ماژول WIFI

ماژول WIFI قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از مقالات

ماژول آمپلی فایر

ماژول آمپلی فایر قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از

ماژول سنسور مجاورت خازنی

ماژول سنسور مجاورت خازنی قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با موسسات رباتیک – شناخت شرکت های فعال در حوزه رباتیک و نوع فعالیت آنها»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *