logo-site-sefid
Search
Close this search box.
اسباب-بازی-رباتیک

اسباب بازی رباتیک مناسب برای کودکان – اسباب بازی های رباتیک یک ابزار مناسب رشد خلاقیت

رباتیک : مهارت های زیادی وجود دارد که یک کودک می تواند از بازی با اسباب بازی رباتیک بیاموزد. اسباب بازی های رباتیک می توانند به بهتر شدن هماهنگی حرکتی ، تفکر انتقادی و موارد دیگر کمک کنند.

آموزش رباتیک برای کودکان یکی از راه های موثر برای تقویت توانایی و مهارت های هر کودک میباشد.

برخی از ربات ها نیاز به مونتاژ دارند که می تواند به مهارت های دستی کودک شما کمک کند. این گونه رباتها به کودکان در خواندن  و پیروی از دستورالعمل ها و تفکرتحلیلی کمک خواهند کرد. کار با والدین یا دوستان برای مونتاژ رباتشان به آنها می آموزد که چگونه به عنوان بخشی از یک تیم کار کنند.

آموزش رباتیک برای کودکان یکی از راه های موثر برای تقویت توانایی و مهارت های هر کودک میباشد.

بسیاری از اسباب بازی های روباتیک بر اساس  آموزش و یادگیری STEM (علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات) ساخته شده اند و این مسئله می تواند آنها را برای کار در یکی از این زمینه ها بعداً در زندگی آماده کند.

دنبال چه چیزی باید بگردم؟ فاکتورهای مورد نظر برای انتخاب اسباب بازی رباتیک

چندین فاکتور وجود دارد که ممکن است هنگام انتخاب اسباب بازی روباتیک برای فرزند خود در نظر بگیرید که شامل موارد ذیل می شوند:

سن مناسب

بررسی کنید که اسباب بازی رباتیک برای کودک شما و مرحله رشدی که در آن قرار دارد مناسب است یا نه!!!  در حالی که برخی از اسباب باز ها ممکن است جالب بنظر برسند به این فکر کنید که آیا فرزند شما از آنها چیزی می آموزند یا خیر! تجربیات جدیدی می آموزد یا خیر!  به رشد ذهنی ، جسمی و عاطفی آنها چیزی اضافه میکند یا خیر! و همچنین سرگرم کننده است یا نه!

کیفیت

شما نمی خواهید فقط یک ربات بخرید تا پس از چند روز استفاده از هم جدا شود. بچه ها ممکن است با رباتشان خشن رفتار کنند  به خصوص هنگامی که ربات هایشان در حال مبارزه در یک مسابقه هستند. اطمینان حاصل کنید که اسباب بازی ها برای دست کوچکشان به اندازه کافی محکم هستند ، چون ممکن است همیشه مراقب نباشند.

ایمنی

این مسئله به سن فرزتد شما برمی گردد. به توصیه های تولید کننده توجه کنید.  این مورد به ویژه در مورد بچه های کوچکتر اتفاق می افتد ، زیرا ممکن است قسمت های کوچکی وجود داشته باشد که خطر خفگی داشته باشد.

زیبایی شناسی

در نظر بگیرید که کودک شما دوست دارد با چه چیزی بازی کند. اگر او دوست ندارد با لگوهای کلاسیک (آجر) بازی کند چیزی را انتخاب کنید که برای آنها جذاب باشد و احتمالاً با آن بازی کند.

بودجه

قیمت اسباب بازی رباتیک می تواند متفاوت باشد. مانند هر چیز دیگری که می خرید. شاید بهتر باشد کمی بیشتر برای ایمنی ، قابلیت استفاده و کیفیت پول بپردازید. و در آخر در مورد مناسب بودن سن ، باید به فرزند خودتان توجه کنید. یکی از بچه های دوستان من اوتیسم و ​​عملکرد بالایی دارد. در سن 6 سالگی ، او به راحتی می تواند یک روبات خوب و عالی در حد کودک 10 ساله و بالاتر را بسازد و کار کند. اگر کودکی دارید که اسباب بازی های مکانیکی دارد ، همین امر ممکن است صدق کند.

یک اسباب بازی در محدوده سنی خودش ممکن است او را به چالش نکشد. و از طرف دیگر ، ممکن است لازم باشد برای بعضی از کودکان یک اسباب بازی روباتیک از رده سنی پایین تر انتخاب کنید. خریدن چیزی که درست آن را نمیشناسند یا نمیفهمند ویا وسیله ای که خیلی سخت باشد باعث می شود با آن بازی نکنند یا به سرعت علاقه خود را از دست بدهند.

شما با مراجعه به فروشگاه رباتیک چالیک میتوانید اسباب بازی های رباتیک مناسب فرزندان خود تهیه کنید – در صورت لزوم برای کسب اطلاعات بیشتر و کسب راهنمایی برای تهیه یک اسباب بازی مناسب رباتیکی میتوانید با کارشناسان صنایع آموزشی چالیک در تماس باشید.

رضا قنبری
متخصص آموزش رباتیک

رضا قنبری هستم متخصص آموزش رباتیک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در ایران

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ماژول کاهنده

ماژول كاهنده قبل از خواندن مقاله ماژول كاهنده بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از

ماژول تشخیص دود و گاز

ماژول تشخیص دود و گاز قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته

دسته بندی نشده

ماژول WIFI

ماژول WIFI قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *