logo-site-sefid
Search
Close this search box.
ربات-توزیع-غذا

ربات توزیع غذا به افراد قرنطینه

ربات توزیع غذا

ربات توزیع غذا می گوید «از غذای خود لذت ببرید. اگر چیزی دیگری لازم داشتید، لطفا برای کارکنان پیامک بفرستید». یک هتل در چین که برای قرنطینه کردن افراد مظنون به ابتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، از یک ربات برای تحویل غذا استفاده می‌کند.

فیلم‌هایی از این ربات  در حال انجام وظایف در یک هتل در شهر هانگژوی چین پخش شده است که مسافران یک پرواز حامل افراد آلوده به این ویروس مرگبار، در آن اسکان داده شده‌اند. طبق ترجمه خبری که توسط خبرگزاری شین‌هوآ در چین منتشر شده است، این ربات می‌گوید:

«سلام به همگی. حالا لیتل پینات بامزه غذای شما را سرو می‌کند. از غذای خود لذت ببرید. اگر چیزی دیگری لازم داشتید، لطفا از طریق وی‌چت برای کارکنان پیامک بفرستید.»

بنا به این گزارش، در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر در این هتل قرنطینه شده‌اند و در هر طبقه، از چندین ربات برای ارائه خدمات به آنها استفاده می‌شود.

پینوشت

کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویریده  هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس،  مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در دههٔ ۱۹۶۰ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس منتقل شده به انسان، کشف شده‌است. آخرین نوع آن‌ها، کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-2)، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

ترجمه : بخش خبری صنایع آموزشی چالیکاخبار دنیای رباتیک

رضا قنبری
متخصص آموزش رباتیک

رضا قنبری هستم متخصص آموزش رباتیک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در ایران

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دسته بندی نشده

ماژول WIFI

ماژول WIFI قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از مقالات

ماژول آمپلی فایر

ماژول آمپلی فایر قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از

ماژول سنسور مجاورت خازنی

ماژول سنسور مجاورت خازنی قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *