logo-site-sefid
Search
Close this search box.
ربات-محقق

ربات های محقق – رباتهایی که دستیار محققان است و به آنها در تحقیقاتشان کمک میکند

مدیر پروژه Ayanna Howard ، استاد مهندسی جورجیا تکنیک ، با یکی از سه ربات SnoMote که آن را برای تهیه تست میدانی در ماه ژوئن در کنگره مندن هال در جونو ، آلاسکا ، ثبت نام کرده بود ، شناخته شد . مدیر  پروژه ایانا هوارد ، استاد مهندسی فناوری جورجیا ، با یک از سه ربات SnoMote که برای یک آزمایش میدانی در ماه ژوئن در یخچال های یخی مندنهال  در جوناوو آماده کرده بود و درآلاسکا با هم همکاری داشتند شناخته شد .

SnoMote

دانشگاه آلاسکا جنوب شرقی / الکس بوگولپوف  چندین موتور برفی فوق سریع را در یخ های قطبی و مناطق برفی دور افتاده ی آلاسکا در اواخر ژوئن به حرکت درآورد. این صحنه ممکن است عادی به نظر برسد به جز اینکه رباتهای برفی اخیراً رونمایی شده از روبات های بدون سرنشین ، اتومات و به اندازه اسباب بازی  هستند و SnoMotes نامیده می شوند – اولین نمونه اولیه شبکه ارتباطی که در نوع خود که برای گشت زنی در مناطق قطب شمال و قطب جنوب و گرفتن اندازه دقیق تر اندازه گیری بکار می رود  و به دانشمندان برای درک بهتر علت ذوب شدن یخ در آن مناطق کمک میکند.

ربات های تحقیقاتی

ساخت این ربات ها

Ayanna Howard ، استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در انستیتوی فناوری جورجیا در آتلانتا ، با دانشمندان در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در کالج ایالتی ، Pa. ، برای ساختن ربات هایی شبیه اسباب بازی همکاری کرد. این ربات ها برای دستیابی به فشار بارومتریک ، دما و اندازه گیری رطوبت نسبی که به دانشمندان در بهبود مدل های آب و هوایی کمک می کند ، برای عبور از زمین هایی که اغلب برای دانشمندان بسیار خطرناک هستند طراحی شده است.

هوارد ، عضو سابق تیم برنامه های فناوری مریخ ناسا که SmartNav ، یک مریخ نورد نسل جدیدمریخ را تولید کرده است ، معتقد بود که ربات های متحرک علمی می توانند به همان اندازه که برای اکتشافات در مریخ مفید هستند برای اکتشافات روی زمین هم مفید واقع شوند.

8374 web

هوارد گفت: “بعد از کار با ربات ها برای برنامه فناوری مریخ ، به نوع مشابهی از مریخ نورد  که برای جمع آوری اندازه گیری های مختلف علمی در این سیاره استفاده شود فکر کردم ” وی رهبری پروژه SnoMotes است که توسط برنامه فناوری اطلاعات پیشرفته سیستم های اطلاعاتی در دفتر فناوری علوم زمین ناسا  سرمایه گذاری شده است، دفتر مرکزی ناسا واقع در مرکز پرواز فضایی گدارد در گرینبلت است.

رباتها در قطب شمال

ویژگی های SnoMotes

SnoMotes فقط دو پا طول و یک پا  عرض دارد  ، بدنه ی سبک وزن خود را قادر می سازد زمین های ناپایدار را به طور مؤثرتر  و بهتر و بدون به خطر انداختن دانشمندان بپیماید. دانشگاه آلاسکا جنوب شرقی / الکس بوگولپوف “همکاران تحقیقاتی من در ایالت پنی موافقت کردند که ما احتمالاً می توانیم آنچه را که می دانیم در مورد چگونگی تغییرات آب و هوا بر روی ورق های یخ و یخچال های طبیعی با استفاده از ربات ها برای حرکت به مناظر با ترک خوردگی ناپایدار یا حرکت صفح های یخ که دانشمندان  با آن مشکل دارند بپیماییم .

این ربات ها همچنین می توانند شکاف هایی را در شبکه ماهواره ها و حسگر ایستگاه هواشناسی ایجاد کنند که به دلیل عدم تحرک سنسورهای ایستگاه زمینی یا مکان از راه دور و وضوح محدود ماهواره ها اتفاق می افتد. ایستگاه های هواشناسی سیار ، هستند برای سنجش اطلاعات از زمان و مکان واقعی که تغییر در آن رخ می دهد سفر کنند. “

آزمایش SnoMotes

در ماه ژوئن ، هوارد و محققان دانشگاه آلاسکا جنوب شرقی در جونو اولین آزمایشات قابلیت های SnoMotes را در یخچال مندنهال در جونو انجام دادند. هوآارد و دیگران برای آزمایش قابلیت اصلی SnoMotes در پیمایش در زمین و برقراری ارتباط با مقر علمی و پایگاه تیم ، سه SnoMotes را در یک محیط چند بافتی روی یخچال فریزر منتشر کردند که دارای یخ ، برف عمیق ، شکافها و “چاله های خورشیدی ” است. ، تکه های سخت که وقتی خورشید بخشی از مناطق یخی را ذوب می کند ، توسعه می یابد.

SnoMotes

هوارد گفت: “گرچه تجزیه و تحلیل ما از داده های آزمایش میدانی تا پاییز امسال کامل نخواهد بود ، اما ربات ها بدون مشکل به خوبی زمین را پوشانده اند

و ما قادر به برقراری ارتباط با آنها از” پایگاه پایه “بدون هیچ گونه خطای قابل توجهی هستیم.” .

SnoMotes فعلی نمونه ای از آنچه هوارد انتظار دارد یک سیستم تمام عیارو در حدود دو برابر اندازه ربات های فعلی باشد که دو پا طول و یک پا عرض دارند. با هدف استفاده از مواد کم هزینه ، این سه نمونه اولیه از اسباب بازی های برفی پلاستیکی با کنترل از راه دور متوقف شد که هوارد و تیم وی با سنسورها ، میکروپردازنده ها و دوربین هایی برای استقلال توسعه دادند  و از روی  نوآوری های مریخ نورد از ربات SmartNav در ناسا در سال 2004 ساختند. دفتر فناوری علوم زمین ناسا فناوری هایی مانند SnoMotes را ارائه می دهد که اندازه گیری های علمی و کاربردهای عملی را ارائه می دهد که به روش های قابل لمس و به نفع جامعه است.

ترجمه : بخش خبری صنایع آموزشی چالیکاخبار دنیای رباتیک

رضا قنبری
متخصص آموزش رباتیک

رضا قنبری هستم متخصص آموزش رباتیک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در ایران

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دسته بندی نشده

ماژول WIFI

ماژول WIFI قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از مقالات

ماژول آمپلی فایر

ماژول آمپلی فایر قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از

ماژول سنسور مجاورت خازنی

ماژول سنسور مجاورت خازنی قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *