logo-site-sefid
Search
Close this search box.
شلوار-رباتیک

لباس رباتیک چیست؟

محققان انگلیسی موفق به ساخت نوعی شلوار رباتیک شدند که با استفاده از آن افراد سالمند و ناتوان می‌توانند به راحتی بایستند و یا راه بروند. به گزارش تکراتو، محققان در دانشگاه بریستول مشغول ابداع یک شلوار هوشمند با ماهیچه‌های مصنوعی هستند که می‌تواند به افراد ناتوان در ایستادن کمک کند. این شلوار رباتیک به سالمندان کمک می‌کند تا به طور مستقل برای مدت طولانی‌تری زندگی کنند. این پروژه Right Trousers نام گرفته است.

شلوار رباتیک

اختراع شلوار رباتیک برای کمک به سالمندان

در این شلوار رباتیک که قرار است تا ۱۰ سال دیگر به بازار عرضه شود از فناوری‌های مختلفی استفاده شده که از جمله می‌توان به پنوماتیک‌ها، پلاستیک، گرافن و الکترودهایی که حرکات ماهیچه و استخوان را تقلید می‌کنند، اشاره کرد. این شلوار دارای حباب‌های پلاستیکی در داخل است که منبسط می‌شوند و مانند ماهیچه مصنوعی عمل می‌کنند و باعث می‌شوند که افراد بایستند. بخش‌هایی از این شلوار نیز از جنس گرافن نرم هستند که با گذر گرما از آنها، سخت می‌شوند و به این ترتیب از مچ پا هم محافظت می‌کنند. این پروژه با بودجه ۲ میلیون پوندی هیات تحقیقات علوم فیزیکی و مهندسی انجام شده است.

پی نوشت

رباتیک چیست ؟

رباتیک شاخه‌ای میان رشته‌ای از مهندسی و علم است که شامل مهندسی مکانیک، مهندسی برق و علوم رایانه و چند رشته دیگر می‌شود . ربوتیک شامل طراحی، ساخت، راه اندازی و استفاده از ربوتها می‌شود، همچنین مانند سیستم‌های رایانه‌ای، کنترل، بازخورد حسگرها و پردازش اطلاعات نیز در این گروه قرار می‌گیرند.

ترجمه : بخش خبری صنایع آموزشی چالیکاخبار دنیای رباتیک

رضا قنبری
متخصص آموزش رباتیک

رضا قنبری هستم متخصص آموزش رباتیک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در ایران

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ماژول کاهنده

ماژول كاهنده قبل از خواندن مقاله ماژول كاهنده بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از

ماژول تشخیص دود و گاز

ماژول تشخیص دود و گاز قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته

دسته بندی نشده

ماژول WIFI

ماژول WIFI قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *