logo-site-sefid
Search
Close this search box.
ربات-رقاص

ربات رقاص با ساختار و مکانیزمی پیچیده – با قابلیت انجام حرکات مکانیکی پیچیده

برای نقش بستن لبخند بر روی صورت و کاهش استرس  ، تماشای رقصیدن ربات رقاص را به شما پیشنهاد می دهیم. شرط می بندیم که از آن لذت خواهید برد و آن را بیش از یک بار تماشا خواهید کرد.

معرفی ربات رقاص

فناوری همیشه شگفت انگیز است و آنچه را که هر روز ارائه می کند ما را متحیر می کند. روبات ها از جمله فنی ترین اختراعاتی هستند که امروزه متداول هستند و اگر نگوییم توجه همه ی مردم ، توجه اکثر مردم را به خود جلب خواهد کرد. آنها بسیار مفید هستند و در بسیاری ازمشاغل و مکانها مانند کارخانه ها ، بیمارستان ها و حتی در منازل برای انجام کارها مورد استفاده قرار گرفته اند.

از روبات ها برای انجام کارهای سخت استفاده می شود که برای انسان خطرناک است. آنها مانند انسان رفتار می کنند و به صورت خودمختار خودشان را راه می برند. اکنون روبات ها انعطاف پذیرتر از گذشته هستند تا حدی که بتوانند بهتر از برخی انسان ها برقصند. ما تعدادی از روبات هایی را ارائه می دهیم که می توانند رقص سبک Gangnam  را خیلی خوب برقصند  و ممکن است روزی بیاید که به انسان ها بیاموزند که چگونه برقصد.

ربات Charli

اولین رقاص ما Charli-2 است که توسط مهندس دنیس هونگ درموسسه فناوری ویرجینیا ارائه شده است. این ربات یکی از روبات های انسان نما است که بسیار انعطاف پذیر است. این ربات بطور خاص برای مقاصد نظامی طراحی شده است از جمله آتش نشانی در کشتی و شرکت در نیروی دریایی ایالات متحده. این ربات  با قابلیت برای بالا رفتن از پله ها وحرکت در معابر باریک طراحی شده است .

آنها به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند با تیم انسانی موجود در کشتی به خصوص فرمانده  در تعامل باشند و به فرمانها پاسخ بدهند و زبان و حرکات انسانی را بفهمند . چارلی همچنین خیلی مستقل و اتومات در موقعیت های خاص خودش را هدایت می کند . هدف از رقص چارلی آزمایش و به نمایش گذاشتن  توانایی او برای جابجایی نرم و سبک قسمتهای مختلف بدنش و حفظ تعادل اوست و نشان می دهد که  استفاده از آن در کشتی کاملاً مناسب است. تحقیقات جدیدی هم برای طراحی فرزندش ASH انجام شده است.

ربات Charli

ربات Charli

ربات نائو

دومین رقصنده ما که از سایرین خوش تیپ تر به نظر می رسد. این ربات توسط شرکت فرانسوی Aldebaran Robotics ارائه شده است. این ربات انسان نما بسیار انعطاف پذیر است و همچنین بسیارهوشمند است.

ربات نائو

mRobo

این ربات شبیه یک مدیر یا محافظ است. نائو توسط TOSY Robotics JSC® ساخته شده است که تولید کننده ی روباتیک و اسباب بازی  با تکنولوژی بالا است. این ربات در واقع  بلندگو یا پخش کننده آهنگ است که می تواند به شکلی کامل و انعطاف پذیر برقصدو بسیار خنده دار است. mRobo می تواند کاری کند که خیلی کوچک بنظر برسد.

mRobo

اگر این روبات ها بتوانندعکس العمل صورت مارا در هنگام رقصشان روی صحنه ببینند خیلی خوشحال خواهند شد.

ترجمه : بخش خبری صنایع آموزشی چالیکاخبار دنیای رباتیک

رضا قنبری
متخصص آموزش رباتیک

رضا قنبری هستم متخصص آموزش رباتیک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در ایران

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دسته بندی نشده

ماژول WIFI

ماژول WIFI قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از مقالات

ماژول آمپلی فایر

ماژول آمپلی فایر قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند از

ماژول سنسور مجاورت خازنی

ماژول سنسور مجاورت خازنی قبل از خواندن این مقاله بهتر است در نظر داشته باشید مقالاتی که با عنوان ماژول در سایت قرار گرفته اند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *